Door:  Martijn

Groepsreis Madeira, here I come

Inhoudsopgave

Yes. Ik mag op pad naar Madeira om een nieuwe groepsreis te ontwikkelen. 5 dagen vol actie en avontuur. Wat een kans, en wat spannend. Ik ga naar het ‘bloemeneiland’. Oh daar waar al die ‘oudjes’ naartoe gaan? Ja dat eiland inderdaad.

Nou, na 1 dag mountainbiken was ik gelijk om, niet geschikt voor oudjes hoor.

Het is grappig om te horen welk beeld mensen van Madeira hebben en hoe erg dat in eerste instantie ook klopt. Eenmaal aangekomen op het Cristiano Ronaldo vliegveld, is de overgrote meerderheid grijs, volgens mij ben ik de jongste hier op het vliegveld. Ik voel gelijk hoe lekker warm het is en dát medio maart. In Nederland is het koud en nat, hier is het 22 graden, de zon schijnt, snel die jas uit en mijn zonnebril op.

Ik maak gelijk kennis met de lieve Nederlandse eigenaren van Lokoloko Madeira, die mij deze week Madeira laten zien. Han en Roos, een stel dat sinds 2010 dit bedrijf runt. Ze zijn hier gevestigd met het doel het grote aantal activiteiten en mogelijkheden op Madeira te promoten. Wat nou ‘bloemen’ en ’60-plussers’, grensverleggende activiteiten zoals mountainbiken en canyoningen, één en al adrenaline zul je bedoelen. Het programma is goed gevuld, dinsdag mag ik rustig aan beginnen met een dagje hoofdstand Funchal bezoeken, woensdag de héle dag mountainbiken en donderdag canyoningen, let’s go. Ik heb er zin in. Laat maar komen.

Puur genieten

Ik geniet in het zonnetje van het uitgebreide en gevarieerde ontbijt, goed begin van een dag Funchal. De busrit naar de hoofdstad duurt slechts een kwartiertje. Eenmaal aangekomen in het oude centrum van Funchal besef ik me dat ik toch een korte broek aan had moeten doen, het lijkt wel zomer hier. Heerlijk. Ik slenter 4 uur lang door de stad, bezoek de stadstuinen, geniet van een ijsje bij de haven en fotografeer alle schilderingen op de muren en deuren in het oude centrum. Prachtig hier.

We gaan vandaag mountainbiken. Bij toeval hebben er nog 3 mensen geboekt, dus we zijn inclusief gids Han met z’n vijven. Wat gaaf dit. Uren rijden we over verschillende ondergronden en het uitzicht is elk kwartier anders. Onvoorstelbaar. Halverwege de dag eten we een welverdiende ‘prego special’, een typische hamburger van Madeira. Nou, die gaat er wel in kan ik je vertellen. Na de risotto en een lekker rood wijntje is de dag alweer om. Morgen weer een dag vol actie.

Vet en spannend

Canyoningen staat vandaag op het programma. Geen 60-plussers te zien hoor. Ik heb ’t al eens eerder gedaan in Frankrijk, dus weet een beetje wat ik kan verwachten. Maar WOW, nog steeds heel vet en spannend. Al springend, klauterend en abseilend dalen we de canyon af. Ondanks dat het maart is, is het verrassend warm. Han, dezelfde gids als gisteren, zorgt ervoor dat je je veilig voelt en maakt er een feestje van. Geweldig dit.

Olympus Digital Camera

Ik weet zeker dat we over een paar jaar geen 60-plussers meer zien hier, dan heeft de 'actieve jeugd' het eiland Madeira overgenomen.

Nou, het zit er alweer bijna op! Nog even genieten van de zon bij het zwembad, een laatste drankje en morgenvroeg vertrekken we weer naar koud en nat Nederland. Ik blijf toch nog liever even hier, heb nog lang niet genoeg gezien! Ik weet zeker dat we over een paar jaar geen 60-plussers meer zien hier, dan heeft de ‘actieve jeugd’ het eiland overgenomen. Wat heeft Madeira ontzettend veel actiefs te bieden.

Dit zijn volgens de Luca de hoogtepunten van deze groepsreis

Populaire
reizen bij NoSun

User Check

Word reisleider bij noSun

Denk je jouw enthousiasme over één of meerdere van onze bestemmingen over te kunnen brengen op een groep? Dan willen we je graag uitnodigen om te solliciteren naar de functie van reisbegeleider groepsreizen!

Calendar

Handige reiskalender

Heb je al besloten in welke periode je op vakantie gaat? Met behulp van de noSun reiskalender kun je makkelijk zien welke singlereizen op welk moment in het jaar vertrekken. We reizen het hele jaar door, alle seizoenen komen aan bod.

Inschrijven
nieuwsbrief

Wij vinden nieuwsbrieven saai. Daarom sturen we een noNieuwsbrief. Wij moeten er zelf altijd erg om lachen. Geen idee of jij hem ook leuk vindt, probeer maar.

Indian Summer Hike Zweden 1024x683
Mensen Boven Op De Kliff Trolltunga E1671103335520
alleen op reis sneeuwscooter lapland