Corona, natuurlijk houden we er rekening mee en zorgen dat je veilig op reis kunt. We laten onze reizen er niet door stoppen 🙂

Soepele noSun reisvoorwaarden;
-Tot 4 weken voor vertrek kosteloos annuleren op alle niet-vlieg/treinreizen
-Tot 10 weken voor vertrek kosteloos annuleren op alle vlieg/treinreizen
-Je krijgt direct je geld terug, geen gedoe met vouchers
We berekenen slechts €35,- boekingskosten, verder niets

-Annuleert noSun de reis, dan krijg je gewoon je geld terug, ook de boekingskosten
-Verandert het reisadvies tijdens je reis? Dan repatriëren wij indien nodig
-We reizen alleen bij reisadvies geel of groen
-noSun is aangesloten bij de ANVR/SGR (Geld terug garantie)

*Vanaf 1 februari 2021 betaal jij, als reiziger, de verplichte SGR bijdrage van € 5.00 per persoon. Dit geldt voor alle klanten in Nederland, België en andere landen.

Indien het reisadvies verandert vanwege het coronavirus en je reis niet door kan gaan, kijken we samen met jou naar een reisalternatief;
Kunnen we geen geschikte andere reis vinden? Dan krijg je gewoon je geld terug, ook de boekingskosten.
Jij kunt er namelijk niets aan doen dat jouw reis niet door kan gaan.

Dat ziet er goed uit, wanneer kan ik op reis? >

Algemene vragen

Q: Hoe zit het nu precies met de Corona Voucher?
A: Bij noSun doen we niet zo moeilijk. Jij kunt er namelijk niets aan doen als jouw reis niet kan gaan door Corona. Daarom doen wij niet aan vouchers, je krijgt gewoon direct je geld terug.

Q: Wat is het huidige reisadvies?
A: Dit is afhankelijk per land, zelfs per regio en wijzigt regelmatig op dit moment. Kijk voor de laatste update op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Uiteraard houden we dit ook scherp in de gaten.

Q: Ik wil graag met noSun op reis, kan dat gewoon?
A: Ja natuurlijk! Je kunt gewoon jouw groepsreis boeken (ook als het reisadvies nog oranje is). Wij zullen het geldende reisadvies scherp in de gaten houden en je ruim op tijd informeren, mocht de reis niet door kunnen gaan. Als dat het geval is kijken we samen met jou of we je kunnen omboeken naar een andere reis. Zit er niets voor je tussen? Dan krijg je gewoon direct je geld terug. Wel zo makkelijk, geen gedoe.

Q: Wat moet ik doen als er een negatief reisadvies geldt voor de door mij geboekte vakantiebestemming?
A: Rond 2 weken voor vertrek nemen wij contact met je op als het reisadvies negatief is. Samen zullen we kijken naar de mogelijkheden om de reis kosteloos te annuleren of kosteloos om te boeken.

Q: Worden er maatregelen genomen door de nationale autoriteiten van (vakantie)landen?
A: Diverse landen voeren een medische controle uit bij aankomst daarbij kun je dan denken aan het invullen van een gezondheidsverklaring en/of je dient een negatieve COVID-19 (PCR of antigenen) test te overleggen bij aankomst op de luchthaven. Daarnaast zijn de noSun reisbegeleiders uitgebreid geïnformeerd over hoe noSun omgaat met veilig reizen tijdens Corona.

Q: Wat als ik niet meer op vakantie wil/durf ivm Covid-19?
A: We denken graag met je mee en annuleren de reis daar waar dat nodig is.

Bij een negatief reisadvies, op het moment dat noSun de reis annuleert, dan kun je omgeboekt worden naar een andere reis. Uiteraard overleggen we dit met je en kijken samen naar de mogelijkheden.

Krijgt de bestemming waar je op reis bent een negatief reisadvies, tijdens de reis, dan overleggen we tijdens de reis met de reisbegeleider. De reisbegeleider zal vervolgens samen met de groep kijken hoe we de situatie gaan aanpakken. Wij streven er naar, binnen de beschikbare mogelijkheden, je kosteloos naar Nederland te krijgen mocht dit nodig zijn.

Bij een negatief reisadvies annuleren we de reis, we zullen daarbij altijd met jou contact opnemen. Meer over de reisadviezen vind je op de site van de branchevereniging ANVR, waarbij noSun bij is aangesloten.

Q: Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn geboekte reis wil annuleren of omboeken, omdat ik kort voor vertrek positief op corona word getest?
A: Ja. Is het coronavirus aantoonbaar vastgesteld met een PCR-test of Antigeen-test? Dan biedt de Allrisk-annuleringsverzekering dekking voor het annuleren van een nog te beginnen reis. Ongeacht of je wel of geen klachten hebt.

Q: Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn reis vanwege (gewijzigde) inreisbeperkingen wil annuleren? Dus bijvoorbeeld bij een zogenaamde “boosterprik” die verplicht wordt gesteld.
A: Nee. De Europeesche ziet het per 01-01-2022 gezien de huidige situatie en ontwikkelingen, de inreisbeperkingen niet als onzeker en daarmee niet meer als onverwacht en onvoorzien. Uiteraard kan jij als reiziger hier niets aan doen, maar wij als reisorganisatie ook niet. Wij kunnen de reis namelijk gewoon uitvoeren. Wij als reisorganisatie willen wel meedenken als de situatie zich voordoet, neem dan telefonisch contact met ons op.

Q: Dekt mijn verzekering de kosten als ik tijdens de reis Covid-19 oploop?
A: Je komt mogelijk wel in aanmerking voor een vergoeding via de annuleringsverzekering als je door je besmetting op wordt genomen in het ziekenhuis. Indien je een reisverzekering hebt, kun je mogelijk ook een vergoeding krijgen voor extra reis- en verblijfskosten. Neem daarvoor contact op met de Europeesche verzekeringen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je ons tijdens kantoortijden (ma t/m vrij 09:00 t/m 17:30) altijd bellen. Liever mailen? Dat kan via vragen@nosun.nl

Dat ziet er goed uit, wanneer kan ik op reis? >

Populaire
reizen bij NoSun