Corona-virus FAQ


Alle antwoorden omtrent het Corona-virus

Algemene vragen

 

Q: Ik lees veel over een Corona Voucher, wat houdt dit in?

A: De Corona Voucher is een tegoed dat door de branchevereniging ANVR en alle reisorganisaties, aangesloten bij SGR, in het leven is geroepen. Dat wil bijvoorbeeld zeggen: heb je bij noSun een toffe groepsreis geboekt en kan deze door het Corona virus niet doorgaan je de reissom als tegoed behoudt bij noSun, met SGR garantie. Zo kun je met een gerust hart toch je reis boeken! Alles over de Corona Voucher lees je hier:

https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

Q: Wat is het huidige reisadvies?

A: Dit is afhankelijk per land, zelfs per regio en wijzigt regelmatig op dit moment. Kijk voor de laatste update op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Uiteraard houden we dit ook scherp in de gaten.

Q: Ik wil graag met noSun deze zomer op reis, kan dat nog gewoon?

A: Ja natuurlijk! Je kunt gewoon jouw groepsreis voor 2020 boeken. Er zit nog veel tijd tussen je boeking en de dag van vertrek. Als Corona straks voorbij is, zullen er in korte tijd heel veel boekingen komen, waardoor de reizen snel vol zijn.
Ook wij zullen het geldende reisadvies scherp in de gaten houden en je ruim op tijd informeren, mocht de reis niet door kunnen gaan.  Als dan het geval is dan krijg je van noSun een reischeque met SGR garantie.

A: Als wij nog geen contact met je hebben opgenomen, neemt dan contact met ons op. Samen zullen wij kijken naar de mogelijkheden om de reis te annuleren of kosteloos omboeken.

Q: Worden er maatregelen genomen door de nationale autoriteiten van (vakantie)landen?
A: Diverse landen voeren een medische controle uit bij aankomst daarbij kun je dan denken aan het invullen van een gezondheidsverklaring en een temperatuurmeting bij aankomst op de luchthaven. Tot nu toe hebben we dit bij reizen van noSun niet gezien.

Q: Wat als ik niet meer op vakantie wil?
A: We denken graag met je mee en annuleren de reis daar waar dat nodig is.

Bij code Oranje voor vertrek kun je kosteloos omgeboekt worden naar een andere reis. Uiteraard overleggen we dit met je en kijken naar de mogelijkheden.

Krijgt de bestemming waar je op reis bent een code Oranje, tijdens de reis, dan overleggen we tijdens de reis met de reisbegeleider. De reisbegeleider zal vervolgens samen met de groep kijken hoe we de situatie gaan aanpakken. Wij streven er, binnen de beschikbare mogelijkheden, naar je kosteloos naar Nederland te krijgen.

Bij code Rood annuleren we de reis, we zullen daarbij altijd met jou contact opnemen. Meer over code Oranje Rood vind je op de site van de ANVR, waarbij we zijn aangesloten.

Q: Zijn er luchtvaartmaatschappijen die bijzondere maatregelen treffen?
A: Ben je onlangs in een gebied geweest waar inmiddels een besmetting is geconstateerd, dan is het mogelijk dat sommige luchtvaartmaatschappijen je de toegang weigeren. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op.

Het Travelcenter van IATA (International Air Transport Association) publiceert een (Engelstalige) up-to-date lijst met daarin de maatregelen die nu per land worden genomen. Check van tevoren of maatregelen ook op jou van toepassing zijn. IATA Travel Centre Let op: de voorwaarden kunnen dagelijks veranderen.  Ben je in de twee weken vooraf aan jou vertrek in China of in Milaan geweest? Neem dan ook contact met ons op.

Q: Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn geboekte reis wil annuleren of omboeken?
A: Of kosten van annuleren of omboeken gedekt zijn hangt af van het type verzekering. Bekijk hier een overzicht van de voorwaarden per reisverzekeraar.

HET CORONAVIRUS / COVID-19

Wil je weten hoe je jezelf en andere kunt beschermen en wat de symptomen van het Coronavirus zijn? Check dan deze pagina van het RIVM.

 

Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je ons tijdens kantoortijden (ma t/m vrij 09:00 t/m 17:30) altijd bellen. Liever mailen? Dat kan via vragen@nosun.nl