Corona-virus FAQ


Gewoon lekker op reis, maar dan net even anders

Corona, natuurlijk houden we er rekening mee en zorgen dat je veilig op reis kunt, maar we laten onze reizen er niet door stoppen :)

Je kunt tot 2 weken voor vertrek kosteloos annuleren,
we berekenen slecht €30,- annuleringskosten, verder niets;
Je krijgt direct je geld terug, geen gedoe met vouchers;

Indien het reisadvies veranderd vanwege het coronavirus en je reis niet door kan gaan, kijken we samen met jou naar een reisalternatief;
Kunnen we geen geschikte andere reis vinden? Dan krijg je gewoon je geld terug, ook de boekingskosten.
Jij kunt er namelijk niets aan doen dat jouw reis niet door kan gaan.

Veranderd het reisadvies tijdens je reis? Dan repatriëren wij indien nodig. Punt uit.

* Op de Spitsbergen reizen zijn de normale noSun- en ANVR-reisvoorwaarden van toepassing.
Dat ziet er goed uit, wanneer kan ik op reis?

Algemene vragen

Q: Hoe zit het nu precies met de Corona Voucher?

A: Bij noSun doen we niet zo moeilijk. Jij kunt er namelijk niets aan doen als jouw reis niet kan gaan door Corona. Daarom doen wij niet aan vouchers, je krijgt gewoon direct je geld terug.

Q: Wat is het huidige reisadvies?

A: Dit is afhankelijk per land, zelfs per regio en wijzigt regelmatig op dit moment. Kijk voor de laatste update op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Uiteraard houden we dit ook scherp in de gaten.

Q: Ik wil graag met noSun op reis, kan dat gewoon?

A: Ja natuurlijk! Je kunt gewoon jouw groepsreis boeken. Ook wij zullen het geldende reisadvies scherp in de gaten houden en je ruim op tijd informeren, mocht de reis niet door kunnen gaan.  Als dat het geval is kijken we samen met jou of we je kunnen omboeken naar een andere reis. Zit er niets voor je tussen? Dan krijg je gewoon direct je geld terug. Wel zo makkelijk, geen gedoe.

A: Als wij nog geen contact met je hebben opgenomen, neem dan contact met ons op. Samen zullen wij kijken naar de mogelijkheden om de reis te annuleren of kosteloos om te boeken.

Q: Worden er maatregelen genomen door de nationale autoriteiten van (vakantie)landen?
A: Diverse landen voeren een medische controle uit bij aankomst daarbij kun je dan denken aan het invullen van een gezondheidsverklaring en een temperatuurmeting bij aankomst op de luchthaven. Daarnaast zij de noSun reisbegeleiders uitgebreid geïnformeerd over hoe noSun omgaat met veilig reizen tijdens Corona.

Q: Wat als ik niet meer op vakantie wil?
A: We denken graag met je mee en annuleren de reis daar waar dat nodig is.

Bij code Oranje, op het moment dat noSun de reis annuleert, dan kun je kosteloos omgeboekt worden naar een andere reis. Uiteraard overleggen we dit met je en kijken samen naar de mogelijkheden.

Krijgt de bestemming waar je op reis bent een code Oranje, tijdens de reis, dan overleggen we tijdens de reis met de reisbegeleider. De reisbegeleider zal vervolgens samen met de groep kijken hoe we de situatie gaan aanpakken. Wij streven er naar, binnen de beschikbare mogelijkheden, je kosteloos naar Nederland te krijgen.

Bij code Rood annuleren we de reis, we zullen daarbij altijd met jou contact opnemen. Meer over code Oranje en Rood vind je op de site van de branchevereniging ANVR, waarbij noSun bij is aangesloten.

Q: Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn geboekte reis wil annuleren of omboeken?
A: Of kosten van annuleren of omboeken gedekt zijn hangt af van het type verzekering. Bekijk hier een overzicht van de voorwaarden per reisverzekeraar.

Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je ons tijdens kantoortijden (ma t/m vrij 09:00 t/m 17:30) altijd bellen. Liever mailen? Dat kan via vragen@nosun.nl